Από τη στιγμή που ξεκίνησε αυτή όλη η οικονομική κρίση, πάμπολες φορές έχω γίνει δέκτης παραπόνων από πελάτες για καθημερινές κλήσεις που δέχονται και μάλιστα άνω της μίας φοράς και ίσως και ακατάλληλες στιγμές απο Τράπεζες και εισπρακτικές εταιρίες για την ρύθμιση των ληξιπρόθεσμων οφειλών τους. Μάλιστα μερικές φορές τους προειδοποιούν και ότι και καλά για την ασφάλεια των συναλλαγών η συνομιλία τους ΜΠΟΡΕΙ να καταγραφεί, προφανώς και για το λόγο ότι έχουν γίνει αποδέκτες πολλών βωμολοχιών και ύβρεων απο αγανακτισμένους συμπολίτες μας.
Υπάρχει λοιπόν κάποιο όριο στις κλήσεις αυτές ;
Ευτυχώς ο νομοθέτης μερίμνησε και γι΄ αυτό και με το νόμο 3758/2009 καθόρισε το πλαίσιο μέσα στο οποίο πρέπει να κινούνται υποχρεωτικά οι προαναφερόμενες εταιρίες και συγκεκριμένα ορίζει : Οι εταιρίες αυτές πρέπει να κινούνται μέσα στα πλαίσια της επαγγελματικής δεντολογίας, της ευπρέπειας, της συναλλακτικής ευθύτητας, της ειλικρίνειας κατά την επικοινωνία, της διαφάνειας, του σεβασμού της προσωπικότητας, της ιδιωτικής ζωής, της υγείας, του τραπεζικού απορρήτου και της συμβατικής και οικονομικής ελευθερίας.
Η συχνότητα των κλήσεων δεν πρέπει να ξεπερνά τη μία ανά δεύτερη ημέρα και μάλιστα μόνο στο σπίτι, γιατί οι κλήσεις και η τηλεφωνική επικοινωνία στο χώρο της εργασίας του οφειλέτη γίνεται μόνο στην περίπτωση που αυτός έχει δώσει το τηλέφωνο της εργασίας και μόνο ως σύνδεσμο επικοινωνίας και σε καμία άλλη περίπτωση.
Επίσης απαγορεύεται σε αυτές αυστηρά να λειτουργούν αθέμιτα κατά τις τηλεφωνικές οχλήσεις τους και συγκεκριμένα :
Α/ Να εμφανίζονται στο τηλέφωνο ότι έχουν την ιδιότητα του υπαλλήλου της τράπεζας, του δικηγόρου ή του δικαστικού επιμελητή ενώ δεν έχουν τέτοια ιδιότητα,
Β/ Η άσκηση σωματικής ή ψυχολογικής βίας και πίεσης για την διακινδύνευση του επαγγέλματος του οφειλέτη, των περιουσιακών του στοιχείων, της ζωής αυτού και των οικείων του (π.χ θα σου κατασχέσουμε αντικείμενα που χρησιμοποιείς για την εργασία σου).
Γ/ Η επίδειξη προσβλητικής συμπεριφοράς ή προσβλητικών εκφράσεων,
Δ/ Η δυσφήμιση ή η απειλή δυσφήμισης του οφειλέτη στο επαγγελματικό του περιβάλλον ή στην οικογένειά του,
Ε/ Η εκμετάλλευση περιστάσεων αντικειμενικής αδυναμίας του οφειλέτη,
ΣΤ/ Η απειλή λήψης μη νόμιμου μέτρου εις βάρος του,
Ζ/ Η παραπληντική πληροφόρηση του οφειλέτη,
Η/ Η κατ' οίκον ή σε ΄χωρο εργασίας επίσκεψη στον οφειλέτη καθώς και οι επισκέψεις σε άλλους χώρους αυστηρά προσωπικούς όπως στο νοσοκομείο,
Θ/ Η όχληση των οικείων προσώπων του,
Ι/ Η παραπλανητική χρήση εγγράφων που δημιουργούν εσφαμένα την εντύπωση ότι πρόκειται για δικαστικά έγγραφα,
ΙΑ/ Η επικοινωνίας που περιλαμβάνει ανακριβείς πληροφορίες σχετικά με τις συνέπειες της αθέτησης πληρωμών,
ΙΒ/ Η όχληση για οφειλές οι οποίες έχουν γεννηθεί από Γενικούς Όρους Συναλλαγής , οι οποίοι και έχουν κριθεί αμετάκλητα άκυροι ως καταχρηστικοί
ΤΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΠΟΥ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΣΑΣ ΓΝΩΣΤΟΠΟΙΟΥΝ ΟΤΑΝ ΣΑΣ ΚΑΛΟΥΝ
Όταν σας καλούν λοιπόν αυτές οι εισπρακτικές εταιρίες πρέπει και έχουν υποχρέωση να έχουν φανερό τον τηλεφωνικό τους αριθμό (όχι δηλαδή με απόκρυψη), νας γνωστοποιούν το ονοματεπώνυμό τους καθώς και την ιδιότητα που έχουν στην εταιρία αυτή, τον αριθμό μητρώου της εταιρίας καθώς και το σκοπό για τον οποίο σας καλούν.
ΠΟΤΕ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΚΑΤΑΓΡΑΦΕΙ Η ΣΥΝΟΜΙΛΙΑ ΣΑΣ ΜΕΤΙΣ ΕΙΣΠΡΑΚΤΙΚΕΣ
Η συνομιλία του κάθε οφειλέτη με την εισπρακτική εταιρία μπορεί να καταγραφεί μόνο εφόσον στα πλαίσια της ανάθεσης της υπόθεσης απο την τράπεζα καλεί τον οφειλέτη για ρύθμιση ή διακανονισμό της οφειλής και σε καμία άλλη περίπτωση, όπως όταν τον καλεί απλώς για ενημέρωση.
ΑΝ ΥΠΑΡΧΕΙ ΔΙΑΚΑΝΙΣΜΟΣ ΜΕ ΤΗΝ ΤΡΑΠΕΖΑ;
Όταν υπάρχει ήδη διακανονισμός με την τράπεζα και για όσο διαρκεί αυτός απαγορέυεται οποιαδήποτε όχληση απο την εισπρακτική εταιρία.
ΠΟΙΕΣ ΟΙ ΚΥΡΩΣΕΙΣ ¨ΟΤΑΝ ΟΙ ΕΙΣΠΡΑΚΤΙΚΕΣ ΠΑΡΑΝΟΜΟΥΝ ΚΑΤΑ ΤΑ ΑΝΩΤΕΡΩ;
Όταν οι εισπρακτικές εταιρίες παρανομούν κατά τα ανωτέρω προβλέπονται τσουχτερά πρόστιμα που μπορεί να φτάσουν το ανώτερο και τα 500.000 ευρώ. Προσωπικά για τον καθένα απο εσάς, η συμβουλή μου είναι να ζητάτε να σας γνωστοποιήσουν το όνομά τους, την εταιρία που εκπροσωπούν και την ιδιότητά τους (μόλις τους ρωτήσεις το ονοματεπώνυμό τους είναι αλήθεια ότι λένε "οχ έχουμε να κάνουμε με ευσυνείδητο και γνώστη οφειλέτης, ας προσέξουμε τί λέμε". Φυσικά και μπορείτε αν δείτε ότι δεν τηρούν αυτά που προβλέπει ο νόμος να τους ασκήσετε αγωγή για προσβολή προσωπικότητας, παραβίαση προσωπικών δεδομένων εφόσον βέβαια στοιχειοθετείται τέτοια προσβολή σας. Ας μην ξεχνάμε και την καταγγελία προς την Γενική Γραμματεία Καταναλωτή, η οποία και τηρεί το Μητρώο που είναι εγγεγραμμένες τέτοιες εισπρακτικές και είναι αρμόδια να τους βάλει στην θέση τους, γιατί είναι αλήθεια ότι κάποιες απο αυτές έχουν "ξεφύγει τελείως" και με όπλο τους την αμάθεια και άγνοια δύσμοιρων συμπολιτών τους εκβιάζει εμμέσως με κατασχέσεις περιουσιών, επιχειρήσεων κ.λ.π
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου